måndag 26 januari 2009

Åh, vad jag längtar efter denna lilla blomma. När den lyser vit i backarna är min behandling slut. Jag och mannen ska träffa min onkologläkare i morgon. Jag är väl lite nervös inför det mötet kanske... 
Idag har rörmokaren varit här och skulle flytta lite rör som går igenom fd. städskåpet i gamla köket. Kan ni tänka er? Han dömde ut avloppsrören, såååå nu måste han riva upp toalett/badrumsgolven. Visst vi skulle göra vid där ändå men inte NU. Ha,Ha så på onsdag har vi inget "skithus" heller, för golvläggaren har inte tid denna veckan.  
Nu kryper jag snart in i garderoben och gömmer mig, för nu är livet inte snällt. Så lilla vitsippa vad jag läntar efter dig, för när du kommer är allt bra igen.

2 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Hallå ! Hoppas innerligt att mötet med din läkare gick bra !! Har några nya undersökningar eller prover tagits som du väntar svar på ? Håller tummar på att allt är bra med dig... Kram

Celias Spetsar sa...

Hej Helena!
Tack för din kommentar, det värmer.
Nej, inga fler undersökningar är planerade. Läkaren sa att efter dessa behandlingar räknas jag som "frisk", men vi kan ju inte garantera att du inte får återfall... som bäddat för att bli hypokondriker sa jag. Jag blev sjukskriven fram till mitten på april, men vill/orkar jag så kan jag börja jobba 25% innan dess.
Imorgon ska jag ta nya blodprover och hoppas på att värdena är så bra att jag kan få den femte behandlingen på torsdag.
Kram Linda