söndag 14 juni 2009

Det finns så mycket att vara tacksam för.


Nu ska jag ta fram det positiva i min sjukdomstid. Jag tänker ibland på hur jobbigt allt är/har varit, men det finns ju alltid en positiv sida också - mitt i eländet.

Till exempel:

Jag har sparat pengar på färgning och klippning av håret var annan månad, snabbt och lätt på morgonen, behöver inte föna och platta hår.
Behöver inte raka "Helly Hansen" på ben och bikinilinje, ej heller armhålorna.
Sparat in pengar på mascara, har ej heller behövt färga ögonbrynen.
Jag slipper köpa bh, slipper irritera mig på "kasande" axelband.
Behöver inte köpa ob för menstruationen försvann efter första cytostatika-behandlingen.
Oönskade graviditeter, ingen fara ...

Har varit hemma när barnen kommit hem från skolan och när de haft sina lov/lediga dagar.
Jag har oftast orkat hjälpa dem med sina läxor. 
Har kunnat ta dagen som den kommer, krupit ner under täcket igen när barnen gått till skolan.
Följt våren med fågelsång och alla blomningar i trädgården.

Jag har ett underbart roligt jobb som väntar på mig med många, många goa arbetskamrater som stöttat mig hela tiden.

Jag vet vilka vänner som ställer upp när det verkligen gäller, räkna med att jag står vid er sida när ni behöver mig.

På tisdag kl 12 vet jag om livet kan bli normalt igen. Då ska jag träffa min läkare för besked på resultatet på alla röntgenundersökningar jag gjorde i slutet av maj.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din titt in till mej. Blir lycklig av så gulliga kommentarer.


Jag blev så gripen av din berättelse och situation. Ja, tänk vad mycket man tar för givet när man har hälsan. Jag hoppas innerligt att det går bra hos farbror doktorn. Tycker du är fantastisk som orkar berätta om din sjukdom! Du är så otroligt optimistisk så det hjälper dej säkert en hel del i behandlingen. Må du orka vara så själfull och full av liv fastän du är så trött.

Tack för att jag fick tillfälle att besöka din vackra blogg. Den berör mej djupt. Om jag får så lägger jag dej bland mina favoriter.

Jag har faktiskt en skyddsängel som du gjort. Den visar vägen till toaletten här hos oss!

Stor kram till dej från Eva-Mari

Gudrun sa...

Massor av kramar till dig. Håller tummarna.

lottens vita och gröna sa...

hej vad glad jag blev för din varma hälsning linda, läste att du går igenom en jobbig tid och jag ska verkligen tänka på dig på ons!!!! varmkram lotten

Lisas torp sa...

TACK för din fina kommentar i mitt lilla galleri! Så glad jag blev!
Vilken fin blogg du har och med livskvalitet och substans dessutom!

Håller alla tummarna för dej! Jag vet lite hur det kan kännas även om det säkert känns olika för alla.
Har själv gått igenom cancerbesked och operation...!
Jag lever och har hälsan och det kommer du också att göra!
Du har så mycket livsgnista verkar i ditt sätt att vara!

Varma kramar
Lisa

Anns Gröna sa...

Tänker på dig!
Och visst är det alldeles för lätt att ta så mycket för givet - du gav oss verkligen en tankeställare. Vi har alla så mycket att vara tacksamma för - fast vi kanske inte alltid uppfattar det så.
Mina tankar är hos dig i morgon och jag håller tummarna - HÅRT!
Kram
Ann

Anna-Paulina sa...

Hej. Suttit och läst din blogg och om att du är sjuk. Jag ville bara säga att jag håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra. MVH/ Anna-p

Anna-Paulina sa...

Men guu vad skönt att få de beskeden, vad glad jag blir för din skull. Ha en underbar fortsatt vecka. Hoppas solen vill skina lite på oss också nu till midsommar = ). / Anna-P

Anonym sa...

Vad glad jag blir! Åh, så härligt... all fortsatt lycka önskar jag dig. Njut nu av sommaren och ditt lyckorus!

Stor kram från Eva-Mari

Ann-Catrin sa...

Godmorgon käa bloggvän!

vet du.. jag är en riktig snokare.. var bara tvungen aafter ett att jag läst dina kommenatere på inlägget att gå till "vårt lilla röda hus".. eftersom hon skrivit grattis..

och nu vill jag oxå säga GRATTIS!!!
ohh om du visste vad glad jag är för din skull..och för din familj skull.. vulket härligt besked

nu väntar sommaren.. ta var på dig och de dina.. NJUT!


Du frågade mig ang färg.. jag grundmålade först två gånger.. sen två gånger till med alcros matta lackfärg "den vattenbaserade)..ja jag vet inte kul att måla så många gånger.. men kanske tre kan räcka om du använder dig av grundfärg som är oljebaserad. då "blöder" inte träet igenon på samma sätt


Sitter själv och väntar patt min sambo ska ringa om någon timme då ronden gått och han får besked hur hans op gått..
men det är på något sätt ganska världsligt egentligen.. det gäller ju inte livet


ENSTOR VARM KRAM och en härlig midsommar önskar jag dig och de dina
Ann-Catrin

Gita sa...

Jag brukar besöka din blogg med jämna mellanrum och tänkte att nu måste jag skriva något. Jag tänker på dig och hoppas innerligt att det blir positiva besked.
Tack för att du tar fram det "positiva" med att vara sjuk. Det fick mig att tänka lite extra.
Kram