måndag 22 juni 2009


... eller crossbana???

Smällar man får ta när minstingen i familjen har ett stort motorintresse, 
tids nog kan jag vårda gräset.
Det finns ju frö i påse att köpa. 
Appropå frön, 
jag kom att tänka på min mellangrabb Ph. 
En vår för några år sedan kom han med ett brett leende, hem-släpande på en stor påse solrosfrön. 
- Mamma, mamma titta vad jag har köpt, jättebilligt, jag kan "sätta" solrosor i heeela trädgården :-))

Andra sidan så har jag ju inte så mycket mossa heller ;-)

2 kommentarer:

Anns Gröna sa...

Det finns fördelar med allt! Här använder sonen också gräsmattan som crossbana ibland. Men det är tur att han är av en större modell och själv kan dra crossen på släpet till den "riktiga" banan.
Ha en skön sommar!
Kram
Ann

Kamilla sa...

Hej,, vet inte riktigt vilken blogg du använder,,,? men här skrev du sist om jag inte misstar mig!
Ja det här med kor,, jag jobbar för Skånemejerier och på deras hemsida kan man spåra mjölken. Vilket innebär att man kan slå in den kod som står på mjölkförpackningen och på så sätt få fram från vilken eller vilka gårdar den kommer ifrån. När man då hittat gården så ska man kunna läsa lite kort info om bonden och hans familj samt se lite foton på bonden och lite kor! Så det är det jag gör nu, samlar info och fogograferar,mycket kossor blir det!
Ha en skön helg
kram K